Sunday, January 29

come and visit



as usual.. every morning,
after checking what's on the tray
determining which is urgent and which is not
and plan my work and work my plan
i will open up my personal emails

for the last few weeks..
my mailing lists and yahoogroups
sedikit sepi and sunyi..
awal tahun kot, so semua sibuk,
plus bulan ni, banyak betul cuti..

apapun, dah lumrah,
kekadang tu takde mende sangat agaknya nak dibualkan..

mungkin juga, macam selalu..
semua orang ada cerita dan kisah kehidupan masing masing
yang perlu diteruskan dan diuruskan...

last Eidul Fitri
i when back home for holidays..

gembira campur sedih time balik cuti tempohari..
gembira sebab dapat jumpa kengkawan
sedih juga sebab tak dapat jumpa kengkawan..

sayang sebab tak sempat borak banyak ngan kawan-kawan..
kebanyakannya sempat celoteh dalam phone je..

tambahan lak.. balik cuti time raya..
banyak melawat sedara mara..

tak tau kenapa..
but, hati aku sedikit sayu..
tiap kali melihat wajah emak dan abah..
mungkin terpapar betapa penat dan letihnya mereka..
meniti usia tua..

adik aku yang paling bongsu, dapat result UPSR dia..
not that good.. so, most likely.. akan bersekolah biasa
bukan sekolah berasrama... menjadikan dia,
the only sibling yang tak bersekolah asrama
antara 4 orang adik-beradik aku..

sempat juga menenangkan dia...
after few days.. dia okay..
mula-mula tu.. dia sedih gak..
pressure and mengenangkan harapan mungkin...
but, aku kata kat dia..
'better' gak dia sekolah biasa dan dekat ngan umah..
dapat jaga mak ngan ayah..
sebab along ngan angah dan akak.. jauh...

adik aku yang nombor dua.. mungkin akan ke JB...
dia jadi restaurant manager..
restaurant jepun baru bukak kat sana...
dah rezeki dia kat sana..

adik pompuan aku lak...
akan ditempatkan di mana-mana hospital di malaysia..
tak lama lagi... dia tengah kursus pembantu farmasi..

adik aku yang sorang lagi.. baru abis SPM..
now lepak umah... dia Head Boy rupanya..
setau aku.. masa dia form 4... ada surat disiplin,
kata dia 'buli' budak junior...
badan dia memang besar dari aku..
tup tup.. form 5..
cikgu lantik dia jadi prefect and tarusss, head boy..
abah aku kata.. academics dia okay je..
ada harapan... insyaAllah...
dia ambik 13 subjects rasanya..
sekolah arab...

mak aku makin kurus...
effect sebab makan ubat cegah diabetik..
abah aku okay je..
cuma makin banyak ubannya.. dah 51 pun...
now, dah setahun..
dia tak perlu lagi ulang alik jauh
sebab, pejabat dia dah ada branch nearby..
so, dia dah ditukarkan ke situ.. 5 minit sampai opis...

apapun.. cabaran kehidupan tetap perlu dihadapi
dengan tabah dan kekuatan yang ada...
dan dengan izinNya...

No comments: