Tuesday, September 25

special day

sedar tak sedar..
hari ni.. adalah hari ulang tahun kelahiran aku


(my favourite birthday song)

aissehhh..
dah makin tua rupanya..
heheh..

apapun..
seperti mana selalu
my famili ni
bukan la jenis berparti / bermajlis ni
bila sambut birthday any one of us
but.. kami tetap ingat..
walaupun, kengkadang tak ingat sangat..
:)

tapinya..
yang aku tau dan pasti..
aku boleh tau dan akan tau..
jika satu-satu hari tu..
adalah ulang tahun kelahiran
salah seorang ahli keluarga aku
bila mak buat makan besar sikit dari biasa
mesti ada nasi ayam dan air sirap..

(argghhhhhhhh..
rindunya nak makan nasi ayam
yang mak buat is of course
the best in the world)

and as for me..
setiap kali birthday aku
aku memang akan selalu teringat kat mak

sebab.. pada aku..
hari ulang tahun kelahiran kita
adalah sebenarnya hari di mana
kita memang patut ingat pada mak kita
yang melahirkan kita pada hari itu
pada satu tahun dahulu..

pernah dulu..
masa aku jadi cikgu sekolah
(swasta.. for about 2 years)
and ada sekali tu aku kene jadi facilitator
for satu sesi motivasi for a group of pupils..
and i explained to my students.. that concept
- hari lahir kita adalah hari untuk mengenang ibu kita

ramai yang nangis..
aku pun nangis sekali le..
hehe

mak..
terima kasih.. atas segalanya..
tiada mak.. tiada la aku..

12 comments:

trueblue said...

Happy Birthday!!!

Pssttt....umur berapa tahun?

katakbesar said...

wow!
trueblue was the fastest!
(i just updated the blog.. few seconds ago)
hehe..

trueblue -
thank you !
umur?.. hehe.. 30an gak..

Leen AshBurn said...

Happy birthday Katak!

lina said...

hehe..nice song.ni ada satu lagu http://www.youtube.com/watch?v=xhWbx2QtWRs untuk birthday boy hehe...

Unknown said...

Selamat Menyambut Ulang tahun Hari Kelahiran yang ke 30an...

Semoga terus ceria lagi menceriakan spt selalu.

Setuju bangat dgn ko, -hari lahir kita adalah untuk hari untuk mengenang ibu kita...

Yours Truly ... XOXO said...

selamat hari lahir... semoga bertambah success di hari hari yg mendatang...

Anonymous said...

happy birthday bro. nak present? hmm... nanti aku bagi hadiah lucky draw yg terlebih-lebih tu, nak... :-)

jemput datang iftar ekk, next jumaat.

Cosmic_GurL said...

Happy Birthday wahai si katakbesar :)

So what did u wish for?

Cik Puan Sri Quzz said...

happy birthday dear froggie.
did u add me in the facebook..???

now u made me cry (nsb baik bday i dah lepas tau). rindu arwah mak bila tang bulan puasa ni.

katakbesar said...

leen -
thank you sis

lina -
hehe.. lagu tu memang fav ku

mysabil -
kulaannn.. ma kasehh..
ayuhak.. kayunan baimbai sasamaan
insyaAllah

cooking oil -
thanks bro.. hahaha..
hadiah lucky draw yang misteri entah ke mana..
open house - surely and am looking forward to it

cosmic -
i wish for so many things
hope they will come true, soon
aminnn.. :)

aphroditekuzz -
thanks missy.. and yess i did.
me too (nangis), teringat kat mak-abah..
tambahan lak nak raya ni kann..

Cik Puan Sri Quzz said...

nsb baik i cam tau it was u..coz u r one katak emsem kan.
lain kali bagila salam bang oii..

hehehe

A.Z. Haida said...

kb, happy belated birthday.
laa, your birthday awal sehari je dr birthday kawan kita kat cardiff nun sana nun...
i like your concept
- wish more people would adopt it in their life...