Sunday, August 31

National Day


Selamat Hari Ulang Tahun Kemerdekaan ke 51
kepada Malaysiaku yang tercinta

rasanya..
kini amat kurang
kita menyanyikan Lagu Negaraku..

rasanya..
sejak kita meninggalkan bangku sekolah
aku berani kata.. dalam setahun...
boleh dibilang dengan jari yang ada
berapa kali je jumlahnya..

namun.. hari ini..
dan pada setiap kali tanggal 31 Ogos..
pastinya.. kita akan menyanyikan Lagu Negaraku..

kalau dihayati liriknya
memang syahdu sekali..
kalau dibayangkan realitinya
memang lagi sedih..

apapun..
as for me, myself and i alone..
aku masih suka dan akan
menyanyikan Lagu Negaraku
dengan irama seperti mana
yang aku nyanyikan dulu
semasa dibangku sekolah

iaitu.. irama, nadanya, tempo dan rentak musiknya
perlahan.. bukan seperti sejak sedekad ini
yang mana dilajukan... kemudian perlahan sikit
dan akhirnya perlahan-laju..

pada aku la..
Lagu Negaraku versi lama
yang rentak tempo perlahan tu
memang mudah dan lagi touchy.. dan syahdu
bila dinyanyikan dan dihayati..


cuma yang aku ada rasa kurenggg sikit
(and perhaps part tu yang patut kene ubah)
is the part, yang kene ulang balik rangkap tu
:)

apapun.. syukur..
Malaysia telah Merdeka
masih Merdeka.. teruskan Merdeka..
ketahuilah dan hayatilah sejarah Kemerdekaan

Keranamu Malaysia !!!

2 comments:

DiaHarris said...

selamat hari merdeka & selamat berpuasa..

MOLY said...

selamat berpuasa !!
:)